Dzień Pizzy

Dziś międzynarodowy dzień pizzy ! Przedstawiamy przepis na zdrową pizze, pełną wartości odżywczych.

Pizza na spodzie z kaszy jaglanej to z pewnością jedna z najzdrowszych i najsmaczniejszych propozycji tego typu dań. Nie zawiera ani odrobiny jajek, mleka, mąki, nie wspominając o drożdżach. Nawet nie jestem do końca pewna, czy zdrowsza i bardziej korzystna dla naszego organizmu jest wersja pizzy na spodzie warzywnym, np. z kalafiora lub białych warzyw, czy też dzisiaj prezentowana na spodzie z kaszy jaglanej, która jest przecież uznawana za najzdrowszą kaszę pod słońcem. Każdy ma odmienne potrzeby, przez co obie wersje dla różnych osób mogą się okazać bardziej lub mniej zalecane. Niemniej jednak ta pizza (podobnie, jak uwielbiane przeze mnie pizze na warzywnych spodach) to dla mnie absolutne mistrzostwo połączenia tego, co zdrowe z tym, co pyszne. W efekcie otrzymujesz idealne, zachowujące formę ciasto, pokryte takimi dodatkami, jakie lubisz najbardziej. 

 

Składniki na spód pizzy z kaszy jaglanej (ok 2-6 porcji):

  • 1 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • ok 1/2 łyżeczki kurkumy
Ugotowaną i odcedzoną kaszę rozetrzyj np. przy pomocy drewnianej łyżki, na tyle dokładnie, aby składniki się połączyły. Masę rozłóż na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
Składniki na wierzch:
  • ok 2-4 łyżki sosu do pizzy
  • ok 6 plastrów sera żółtego
  • 1 pomidor
  • 1 czerwona cebula
  • ok 6-8 plastrów wędzonej szynki
  • kilka oliwek
  • odrobina ziół prowansalskich
  • odrobina świeżego oregano
Wszystkie składniki rozłóż według podanej kolejności na przygotowanym spodzie. Piecz w 180C przez ok 20-30 minut.
Dodatkowo:
  • oliwa z oliwek
  • świeże oregano
Upieczoną pizzę pokrój na kawałki i podaj je skropione oliwą oraz udekorowane oregano.