Przyjacielem być

Piątkowy dzień upłynie nam na rozwijaniu własnej mowy oraz sprawności manualnej. Poznamy wiersz J. Koczanowskiej pt. “Przyjaciel” i nauczymy się jego fragmentu na pamięć. Obejrzymy obrazki, a następnie opowiemy o tym, co się na nich dzieje. Posłuchamy opowiadania J. A. Hockuby pt. ” O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela” i porozmawiamy na jego temat. Określimy, kogo możemy nazwać przyjacielem, jaki on jest, po czym odpowiemy sobie na pytanie, czy można mieć wielu przyjaciół. Zatańczymy w rytm piosenki pt. “Przyjacielem być” oraz “Podajmy sobie ręce” jednocześnie śpiewając. Nauczyciel ułoży na dywanie kartoniki z imionami dzieci z grupy, wypowie wybrane imiona dzieląc je na sylaby, a właściciel imienia odszuka właściwy kartonik. Wykonamy pracę plastyczną- wakacyjne lody z filcu, płatków kosmetycznych i farb.