Bazie kotki

Celem dzisiejszych zajęć będzie rozwijanie u dzieci umiejętności liczenia, sprawności manualnej oraz umiejętności szeregowania. Wypowiemy rymowany wierszyk o wiośnie z różną dynamiką, w różnym tempie. Policzymy gałązki z baziami wierzbowymi w dwóch wazonach i porównamy ich liczbę określając, w którym jest więcej gałązek, w którym mniej, o ile więcej, o ile mniej. Biegając po sali przy dźwiękach tamburynu ustawimy się w pięcioosobowych kołach i kolejno odliczymy każde z dzieci. Rytmicznie podzielimy na sylaby słowa o tematyce wiosennej. Rozwiążemy wspólnie zagadki związane z aktualną porą roku. Poszeregujemy obrazki krokusów pod względem liczby elementów, które na nich się znajdują. Zatańczymy i zaśpiewamy piosenkę pt. “Bociek”. Wykleimy papierem kolorowym, bibułą i watą obrazek bazi znajdujących się w wazonie.