Marcowy deszczyk

Na dzisiejszych zajęciach będziemy umuzykalniać dzieci oraz kształtować ich poczucie rytmu, a także rozwijać sprawność fizyczną. Obejrzymy obrazek i odpowiemy na pytania, między innymi dlaczego bałwan się topi. Wysłuchamy wiersza W. Scisłowskiego pt. “Krokus” i omówimy jego treść. Obejrzymy zdjęcia wiosennych kwiatów, a następnie wskażemy krokusy i podamy ich liczbę. Wypowiemy przysłowie: “W marcu jak w garncu” na głos w różnym tempie, rytmie, z różną intonacją. Zabawimy się w kręgu do piosenek pt. ” Przyszedł nocą miś” oraz “Deszczyk” i porozmawiamy na ich temat. Narysujemy po śladach drogi pszczołę lecącą do ula nazywając jednocześnie mijane kwiaty przedstawione na zdjęciach. Podczas zabawy ruchowej kształtującej postawę ciała w siadzie podpartym przeobrazimy się w nasionka, a na hasło “kwiatek rośnie” powoli podniesiemy się do góry, aż do wyprostu wyciągając ręce do góry. Ozdobimy papierem kolorowym biedronki.

 

!