W marcu jak w garncu

Na dzisiejszych zajęciach będziemy omawiać zmienną i kapryśną pogodę panującą w obecnym miesiącu marcu. Powitamy się mówiąc na głos rymowankę jednocześnie klaszcząc, tupiąc oraz posyłając iskierkę przyjaźni w krąg. Posłuchamy zagadek dotyczących marcowej pogody i postaramy się wspólnie je rozwiązać. W zabawie dydaktycznej zatytułowanej “Zwiastuny wiosny” odpowiemy, czy zdania są prawdziwe lub fałszywe. Poznamy wiersz Joanny Kulmowej pt. “Marzec” i omówimy jego treść. Spróbujemy zinterpretować i wyjaśnić sens przysłowia „W marcu jak w garncu”. Policzymy na obrazku garnka, ile jest w nim słonek, chmurek, kropli wody i śnieżynek podając ich liczbę na palcach oraz w języku angielskim. Zilustrujemy ruchami i gestami ciała opowieść pt. “Spacer przedszkolaków” ukazując tym samym własną kreatywność i inwencję twórczą. Omówimy symbole graficzne, za pomocą których przedstawia się prognozę pogody. Pojawi się także masaż relaksacyjny na plecach w parach. Wykonamy marcowy garnek za pomocą różnorodnych technik plastycznych.