Pada, kropi, mży…

Na dzisiejszych zajęciach głównym celem będzie zapoznanie dzieci ze sposobem ubierania się na spacer oraz rozwijanie ich mowy. Ułożymy w całość pocięte na części obrazki parasola według wzoru, a także podamy nazwę pogody w sytuacji, gdy cały czas pada deszcz. Ocenimy, która z dziewczynek na obrazku ubrała się odpowiednio na spacer w deszczową pogodę. Przy dźwiękach tamburynu będziemy naśladować zakładanie tej części ubrania, której nazwę poda nauczyciel. Będziemy odgadywać, czy zdania związane z jesienną aurą są prawdziwe, czy też nie. Pomieszamy kolory: żółty, czerwony, niebieski w różnych konfiguracjach poznając przy tym nowo powstałe z nich. Wysłuchamy wiersza I. Suchorzewskiej pt. ” Słota”, porozmawiamy o jego treści, a następnie będziemy ilustrować go ruchem. Pojawią się także ćwiczenia dźwiękonaśladowcze- naśladowanie odgłosów kapiących kropel, chlapiącego błota, wiejącego wiatru. Wykleimy kontur sweterka zimowego kulkami z bibuły.

 

 

!